Jeme očami. To je fakt.

Predstavte si jedlá z McDonald’s, ktoré by vyzerali fádne len kvôli amatérskemu nasvieteniu v šere. Zákazník by tak mohol ľahko prehliadnuť lesknúcu sa vysmaženú slaninku a chrumkavé mäso v trojobale, ktoré tak pekne vynikajú s ostrým nasvietením (pripomínajúcim slnečné svetlo).

Mať dobré svetlo na fotke je jednoducho základ. Na také svetlo sa dá počkať, dá sa ho nájsť, no ešte praktickejšie je vytvoriť si ho sám. Vďaka kompaktnej technike sa ku Vám dokážem dostaviť a nafotiť všetko u Vás. Svieže a chutné jedlá fotky spolu nafotíme aj keby pršalo ako z krhly.

Kvalitné fotografie Vašich jedál môžu mať obrovský vplyv na lákanie a prilákanie nových zákazníkov do Vašej reštaurácie. V dobe, keď ľudia jedia očami, profesionálne zachytené vizuály Vášho jedla môžu okamžite zvýšiť chuťový a vizuálny zážitok potenciálnych hostí. Fotografie, ktoré precízne zobrazujú každý detail, farbu a textúru, môžu vytvoriť dojem, že Vaše jedlá sú nielen chutné, ale aj vynikajúco pripravené. Tieto fotografie môžete využiť na svojej webovej stránke, sociálnych médiách, menu a reklamných materiáloch, čo zvýši dôveryhodnosť Vašej reštaurácie a vybuduje túžbu u zákazníkov ochutnať Vaše jedlá. Profesionálne fotografie tak môžu byť významným nástrojom na získanie konkurenčnej výhody a posilnenie Vášho podnikania vo svete gastronómie.

Máte otázky?

Verím, že som Vám väčšinu otázok zodpovedal v zozname často kladených otázok, ktorý sa nachádza naspodku tejto stránky. Ak by ste mali ďalšie otázky, neváhajte ma prosím kontaktovať.

Moji úžasní klienti a naše výsledky

REMESLO na Laurinskej ulici v Bratislave.

Fotografovanie ponuky jedál do menu (fotky zvrchu). Detaily jedál na sociálne siete.

FLUFFY ROLLS (CZ) v Havířově.

Vytvorenie štýlu vizuálnej komunikácie, odfotografovanie celej ponuky a tvorba vizuálov (polepy na okná okolo obchodíku, príspevky na sociálne siete, darčekový poukaz a plagáty na trhy).

KAVANA v Chorvátskom Grobe.

Fotografovanie sezónnej ponuky a vytvorenie príspevkov pre reklamy.

MAŠKRTNÁ KATKA v Topoľčanoch.

Fotografovanie sezónnej ponuky na sociálne siete. Tvorba plagátu s aktuálnou ponukou.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY (FAQ)

Síce dokážem byť nutne dostupný, avšak často sa to odzrkadlí na výslednej sume. Je preto ideálne dohadovať fotenie minimálne 1 mesiac skôr. Pri špecifických sezónnych ponukách je to ešte skôr. Ak by ste chceli nafotiť vianočnú ponuku, ideálne 2 mesiace pred sezónou.

Obvykle sa táto doba drží v rozmedzí štyroch dní až jedného týždňa. Fotky budú odovzdané v plnej kvalite až po zaplatení faktúry. Dovtedy má klient prístup ku zmenšeným náhľadovým fotografiám s vodotlačkou.

Obvykle 4-6 hodín. Pre príklad (fototografie sa nachádzajú nižšie), keď sme fotili menu reštaurácie REMESLO, čas utiekol až príliš rýchlo. Fotili sa 4 kompozície, ktoré pozostávali z niekoľkých jedál, ktoré chcel šéfkuchár pripravovať čerstvé. Po odfotografovaní kompozícií zvrchu sa ešte robili detaily. Toto všetko sme mali na 7-8 hodín. Ak však mám už nastavené svetlá, tak som obmedzený len rýchlosťou obmieňania tanierov pred objektívom a šikovnosťou kuchára, haha.

Fotografie ostávajú v autorskom vlastníctve fotografa, pričom na klienta sa prevádzajú majetkové práva na používanie vrámci dohodnutého účelu a doby (licencia).

Klient bude pred odovzdaním fotografií v plnej kvalite vyzvaný zaplatiť faktúru. Aby vedel za čo platí, pred zaplatením bude mať klient prístup ku náhľadovým fotografiám na cloudovom úložisku.

Ak si nechá reštaurácia odfotografovať svoje jedlá profesionálne, takéto fotografie dokáže využiť vrámci vizuálnej komunikácie na svojom webe, na Google Maps (ľudia sledujú fotky, hodnotenia a recenzie), vrámci príspevkov na Instagrame (príspevok alebo Stories), reklamy, plagáty a akcie. Netreba zabúdať ani na “recykláciu” fotografií, ktoré by sa zdieľali viac krát. Tá sa dá praktizovať pri miešaní obyčajných príspevkov s profesionálnymi fotografiami. Profil tak bude pôsobiť autentickejšie a zákazník uvidí všetko čo by mal, aby dostal chuť navštíviť práve Vás a Vaše jedlá.

Dokážem sa dostaviť do Vášho podniku prekonzultovať Vaše možnosti, obhliadnuť lokáciu a dohodnúť sa na ďalších krokoch. Obyčajne mám radšej mailovú komunikáciu, kde si ponecháme všetko čierne na bielom. Štýly fotografií sa môžu meniť v závislosti od charakteru podniku. No vždy sa snažím, aby ingrediencie a jedlo vynikalo čo najchutnejšie a najsviežejšie.

Disponujem kompaktnou technikou, ktorá mi dokáže poskytnúť dostatočný svetelný výkon na vytvorenie vlastnej svetelnej scény. Či už chceme mať na stole mäkké pochmúrne svetlo (väčšinou nechceme) alebo kombinované s ostrým, ktoré bude pripomínať slnenčný deň, všetko je možné.

Fotografie budú odovzdané cez cloudové úložisko, odkiaľ sa dajú pohodlne stiahnuť. Obvykle je to služba Google Disk kde má klient plný prístup aj niekoľko týždňov po odovzdaní.

Ak chcete zvýšiť obrat, donáškové služby môžu byť riešením. Tie Vám zabezpečia prezenciu na ich online platformách, čím sa zobrazíte ešte viac hladným žalúdkom. Jedným z determinantov toho, či si objednajú jedlo práve od Vás alebo z McDonald’s, môže byť okrem samotnej ponuky, aj úroveň kvality odfotografovaných jedál. Ak sa chcete dozvedieť viac o registrovaní sa ku niektorej z donáškových služieb, odporúčam navštíviť ich weby, kde majú dopodrobna vysvetlené ďalšie úkony. Pri donáškových službách sú fotky striktne komponované tak, aby vyniklo čo má. Napríklad, keď si zákazník vyberá reštauráciu, vidí takzvaný “hero shot”, čo je fotografia fotená zvrchu, na ktorej sú zoskupené rôzne jedlá. Tie reprezentujú ponuku daného podniku. Už teraz môžete premýšľať čo by Ste tam chceli mať. Neprekvapujúcim faktom je tiež to, že pizza by sa mala fotiť zvrchu a na tanieri. Ďalšie jedlá, ktoré sa podávajú na tanieroch musia byť striktne na tanieroch. Toto neplatí pre fast-food jedlá ako burgre či hranolky, ktoré môžu byť vyobrazované na papieroch alebo žulových podnosoch a fotia sa zboku.

Žiadny problém! Napíšte mi prosím mail (denisgogafotograf@gmail.com) s konkrétnymi požiadavkami a dám Vám obratom vedieť. Pre bližšiu predstavu si môžete pozrieť portfólio na tomto webe, ktoré je rozčlenené na niekoľko kategórii. Avšak, fotografujem aj iné žánre (napr. architektúra, interiér, akcie a svadby), ktoré tu v portfóliu nemám.

Všetko závisí od potrieb klienta. No pre príklad, obvyklý minimálny počet fotiek pre donáškové služby a ich portály sú 10ks a jeden “hero shot” (fotka zvrchu kde sú zoskupené jedlá – prvá vec čo uvidí zákazník pri prezeraní reštaurácií). Fotografie budú vo formáte JPEG, čo je aktuálny štandard a je ho možné použiť naprieč všekými médiami a zariadeniami (web + tlač).

Neváhajte mi napísať mail (denisgogafotograf@gmail.com) s podrobnosťami, podľa ktorých budem vedieť presnejšie určiť cenu našej spolupráce. Sumy sa môžu líšiť od účelu použitia a licencovania. Je preto dôležité dopredu vedieť akým spôsobom, kde a ako dlho budú fotografie použité.

Fotky dokážete využiť napríklad na promovanie priestorov a samotných jedál. Tieto fotky obzrejmia zákazníkom čo môžu od podniku očakávať. To ich môže povzbudiť prísť Vaše jedlá aj ochutnať.

Ak si prajete nafotiť ponuku jedál vo Vašej reštaurácii, prosím napíšte mi mail (denisgogafotograf@gmail.com) s dodatočnými informáciami ako: názov reštaurácie, počty jedál / fotiek, ktoré požadujete. Ak fotky potrebujete na konkrétny účel, ako napríklad fotky do menu alebo len na sociálne siete, dajte mi prosím vedieť.

Nie, ak Ste už prítomní na sociálnych sieťach a darí sa Vám lákať zákazníkov pomocou fotografií odfotografovaných telefónom alebo aj bez nich. Avšak, profesionálne fotografie môžu mať všestranné využitie – reklamy na sociálnych sieťach, plagáty a akcie. Pekné fotky dokážete “recyklovať” v Stories a lákať tak nimi potenciálne hladné žalúdky. Profesionálnymi fotkami si zlepšíte tiež svoju konkurencieschopnosť.