Zákulisie

Náhľad do zákulisia #7

(Ospravedlňujem za zvláštnu kvalitu náhľadového obrázku tohto článku, avšak na konci tohto článku nájdete náhľad finálnej fotografie.)

ÚVOD

Minulé články sa niesli v blogovom duchu a boli prevažne publikované na stránkach RefresherBlogu alebo hashtag.sk.

To sa však nijak nezmení a jedinou zmenou bude originálne publikovanie na tomto webe. Nezmení sa ani forma týchto článkov, ktoré majú v prvom rade ukázať divákovi, ako moje fotografie vznikajú a aký je workflow celého fotenia.

Čo bude však chcem zaviesť ako príjemný prídavok k výpovednej hodnote týchto článkov je aj ilustrácia použitého nasvietenia vyobrazené cez svetelné diagramy. Aby si človek mohol ľahšie predstaviť ako bol fotografovaný objekt nasvietený.

FOTOGRAFOVANIE FĽAŠE JACK DANIELS

Mojim objektom sa stala najznámejšia fľaša alkoholu na svete. Ak nie je úplne najznámejšia, aspoň jej dizajn je veľmi populárny a pozná ho takmer každý.

Čo sa týka EXIFu, fotoaparát bol nastavený nasledovne: synchronizačný čas bol 1/160s, citlivosť ISO100 a clona objektívu zaclonená z pôvodných F/1.4 na F/3.5. Už takto privretá clona nám robí pri odleskoch akoby hviezdičky. Jednu takúto hviezdičku si je možné všimnúť na ľavom hornom okraji flaše, kde sa svetlo zozadu fľaše odrážalo od stien skla až do objektívu. Väčším priclonením by sa, okrem zväčšenia hĺbky ostrosti, začala hviezda viac definovať.

NASVIETENIE – ukážka pomocou svetelných diagramov.

Nasvietenie scény bolo veľmi jednoduché. Jedno svetlo tvorilo key light (primárne svetlo) z uhlu spoza fľaše. Na výplň tieňov bola použitá biela odrazová doska.

Blesk bol modifikovaný na štýl pinlight. Tuba z Pringles s matný strieborným vnútrom skvelo slúži tomuto účelu. V tube bol ešte oranžový farebný gél pre zmenu farebného odtieňu svetla do teplejších farieb.

Svetelný diagram zobrazujúci nasvietenie fľaše.

(Online creator svetelných diagramov je dostupný free iba ako beta, takže je obmedzený počet subjektov, na výber len osoba alebo kvet, ktorý v tomto prípade znázorňuje fľašu.)

POSTPROCES FOTOGRAFIE

Pri tejto fotografii bol postproces kľúčový. Svetlo bolo ostré a malo napodobňovať reálne slnko prechádzajúce ako tenký lúč, niekde do strašej kuchyne. Fľaša bola umiestená na kuchynskej utierke. A pod ňou bol už iba samotný drevený stôl.

Svetelný lúč by v tomto prípade mohol osvietiť aj zrnká prachu vo vzduchu. Čiastočne to tak aj bolo, no nebolo to úplne vidno. Tak som sa rozhodol pre extrémnejšie zaprášenie, ktoré je už viac detekovateľné.

V postprocese bol do fotky pridávaný výraznejší teplejší a oranžovejší odtieň, ktorý mal navodiť atmosféru teplého slnka. Síce mať alkohol na slnku nie je dobrý nápad, do takejto hĺbky som nešiel. Popravde som si skúšal iba nasvietenie. (ha)

Pomocou slidera nižšie si dokážete zobraziť pôvodný obrázok, teda nespracovaný RAW súbor, s finálnou fotografiou.

FINÁLNA FOTOGRAFIA

Mohlo by sa vám tiež páčiť...