Zákulisie

Náhľad do zákulisia #6

(Ospravedlňujem za zvláštnu kvalitu náhľadového obrázku tohto článku, avšak na konci tohto článku nájdete náhľad finálnej fotografie.)

Po dlhšej odmlke sa sem znovu vraciam ukázať vám ako to vyzeralo pri fotení tenisiek značky Converse. Veď čo už má človek robiť v tejto karanténe? Tento článok je pokračovaním úspešnej blogovej série.

Na úvod chcem iba zdôrazniť, že tento článok a samotné fotenie nie sú nijak honorované, preto aj tá retuš možno nebude taká úžasná, ha. 

Prvotná idea spočívala v produktovom odfotografovaní týchto jednoduchých tenisiek, za ktorých zverejnenie by sa nehanbil ani samotný footshop, ktorý mi apropo bol inšpiráciou

Je to brúsená koža či čo, preto som musel takmer pred každou fotkou tenisky poslušne pohladkať!

TECHNIKA: Nikon D5200 + Nikkor 50mm f/1.4, blesky: Yongnuo YN568III a Meike MK910.

UJASNIME SI ROZMIESTNENIE SVETIEL – BACKSTAGE

Začnem fotkou znázorňujúcou backstage. Použil som Octabox 120cm s difúznou látkou a voštinou (blesk s výkonom 1/8). Ako pozadie mi poslúžila vyradená rolka 80g papieru z práce, na ktorej ešte nájdem približne 2 metre. Nad difúznou doskou bol zazoomovaný externý blesk(105mm) s nastaveným výkonom 1/4. Taktiež ku vyplneniu tieňov a len tak pre dobrý pocit som použil aj alobalovú odrazku, čo nie je nič iné ako A3 výkres, na ktorom je nalepený alobal.

VÝSLEDOK TOHTO ROZMIESTNENIA SVETIEL

Obyčajné tenisky – obyčajná fotka. Toho som sa spočiatku snažil držať. A keďže tak veľmi obľubujem aj komerčné plagáty snažil som sa na každej fotografii kompozične vyhradiť negatívny priestor pre text či logo. (Avšak nie na fotografiách v tomto článku, tieto sú orezané buď na 16:9 alebo v pôvodnom originálnom pomere 3:2.)

Na tejto fotografii znázorňujúcej podrážku tenisky vidno asi najviac odfláknutú retuš, no ako som spomínal vyššie, nikto mi za toto nezaplatil, takže zmyslom celého fotenia bolo skúsiť si tento druh produktovej fotografie.

Menší detail na povrch tenisiek. Och a ozaj, na vyplnenie tenisiek som použil dokopy presnešesť A4 papierov skrčených do guliek.

BACKSTAGE DRUHÝ – S ČERVENÝM POZADÍM


Ako možno na fotografii tohto backstage vidieť, bol použitý Octabox 120cm bez voštiny a len s difúznou látkou čím sa nám krásne rozlievalo mäkké svetlo do celej scény. Na mierne vyplnenie mäkkých tieňov som použil biely A2 výkres. Kombinácia červeného pozadia a modro bielych tenisiek pôsobí na mňa viac než národne (USA).

VÝSLEDOK S ČERVENÝM POZADÍM


Táto kombinácia na mňa pôsobí najintenzívnejšie a topánky na fotografii doslova vynikajú. Nečudo – teória farieb má svoje opodstatnenie.



Pridávam sem aj animovaný GIF, ktorý v rýchlosti ukazuje postproces tejto grafiky. Taktiež poukazuje na možnú vizuálnu podobu reklamnej kampane s motívom “americkej vlajky”.

MENEJ VYDARENÝ TRETÍ BACKSTAGE


Nejdem ani písať čo za techniku tu vidieť, z predošlých dvoch ukážok ste to už určite vyčítali.Staré dopravné značky poslúžili ako pozadie, ktoré sa mi napokon až tak nepáčilo a vyšla z neho iba jedna fotka, a to tiež s odretými ušami.

VÝSLEDOK


Pozadie podľa môjho vkusu až príliš uberá na exkluzivite samotného objektu, ktorý si zaslúži najmä v tomto prípade riadne vyniknúť

ZÁVER

Som rád, že som si vyskúšal fotiť tieto tenisky, pôvodne som ani nemal v pláne urobiť tú americkú verziu, ale keď som si spomenul na červené kartónové pozadia, povedal som si, prečo nie. 

Budem rád ak ma podporíte ohodnotením článku alebo komentárom. Ak by ste boli zvedaví na čokoľvek, rád pomôžem/odpoviem.

MOJE PORTFÓLIO nájdete po rozkliknutí a taktiež aj INSTAGRAM.

Mohlo by sa vám tiež páčiť...